Στα οκτώ της χρόνια έγινε πρωταγωνίστρια σε σίριαλ, στα δέκα της ανέβηκε στο θεατρικό σανίδι και στα δώδεκα μας έκανε να δακρύσουμε μέσα από το τηλεοπτικό «Νησί» της Βικτόρια Χίσλοπ. Σήμερα οι Τούρκοι παραγωγοί τη «στέφουν» σουλτάνα και το φιλοθέαμον κοινό κάνει μπροστά της τεμενάδες. Και είναι μόλις 18 ετών…
Αρχές του 2003. Ενα πεντάχρονο κοριτσάκι ανεβαίνει τα σκαλοπάτια μιας τριώροφης οικίας επί της οδού Γουέμπστερ στην Ακρόπολη. Στη μία της παλάμη κρατά σφιχτά το χέρι της μαμάς και στην άλλη ένα κισμέτ γεμάτο φώτα, λάμψη και αμέτρητες επιτυχίες. Είναι όμορφη. Πολύ όμορφη. Από εκείνα τα παιδιά με το συγκρατημένο χαμόγελο και το μελαγχολικό βλέμμα που λατρεύει ο φακός και αποθεώνει η κάμερα. Μαμά και κόρη κοντοστέκονται λίγο, κοιτούν η μία την άλλη μ’ εκείνο το συνωμοτικό βλέμμα που δένει πάντα με τρόπο απροσδιόριστο τις πιο ενδόμυχες επιθυμίες της συνέχειάς μας, και ύστερα χτυπούν το κουδούνι με την επιγραφή «Matharikou Models Kids». Πίσω από τη μεγάλη ξύλινη πόρτα στέκει η γκουρού του παιδικού modeling Γκέλυ Μαθαρίκου και μπροστά στα καταγάλανα μάτια της μικρής ένας κόσμος καινούριος, όμοιος με εκείνον που χαζεύει μόνο στα παραμύθια…
Η «Vogue» δεν μπορεί να περιμένει…
Λίγους μόλις μήνες μετά την επίσκεψη στο πρακτορείο-πάνθεον του παιδικού modeling, και συγκεκριμένα τον Μάιο του 2003, το τηλέφωνο στο ταπεινό διαμέρισμα της οικογένειας Τσιλιμπίου στην Καλλιθέα χτυπά επίμονα, σχεδόν εμμονικά, «αναζητώντας» τη μικρή Αναστασία. Το πρώτο της γύρισμα για τις ανάγκες διαφημιστικού σποτ για το Πάρκο Ολυμπιακής Παιδείας έχει ήδη κλειστεί, με τη μικροκαμωμένη γαλανομάτα να χαμογελά αμήχανα και τους γονείς της, Γιάννη και Φωτεινή, να πανηγυρίζουν από χαρά και υπερηφάνεια. Τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς ξεκινά ένας μαραθώνιος φωτογραφήσεων για την πεντάχρονη Αναστασία, η οποία παρά το νεαρό της ηλικίας της καταφέρνει να στέφεται πάντα πρωταθλήτρια στον λαμπερό αλλά συνάμα απαιτητικό χώρο του modeling. Το κοριτσάκι με το συγκρατημένο χαμόγελο και το μελαγχολικό βλέμμα αποτελεί την εποχή αυτή την απόλυτη μούσα κάθε μεγάλης εταιρείας που έχει άμεση ή έμμεση σχέση με τον χώρο του παιδιού.
Εταιρείες-κολοσσοί στον χώρο της παιδικής ένδυσης ζητάνε ξανά και ξανά την Αναστασία, με την εικόνα της να κοσμεί τις σελίδες μεγάλων περιοδικών της εποχής και το μέλλον της να διαγράφεται λαμπρό στον χώρο της showbiz: «Η Αναστασία είχε ταυτόχρονα τα φωτεινά χρώματα και το μελαγχολικό βλέμμα που αναζητά ο χώρος μας», λέει η κυρία Μαθαρίκου και συνεχίζει: «Ηταν ένα μαζεμένο, ντροπαλό παιδί που μεταμορφωνόταν μπροστά στον φακό, ένα παιδί που είχε όλα τα εφόδια να φτάσει ψηλά, καθώς διακρινόταν για τον άψογο επαγγελματισμό και την πειθαρχία της.
Περάσαμε πολλά μαζί και της εύχομαι, μέσα από την καρδιά μου, τα καλύτερα. Κάθε πρόοδο και κάθε επιτυχία είμαι βέβαιη ότι τα έχει στο πλευρό της». Στο πλευρό της, πάντως, η Αναστασία έχει και δύο υπέροχους γονείς, οι οποίοι κάνουν τα πάντα προκειμένου να μη λείψει τίποτα σε εκείνη και τον μεγαλύτερο αδελφό της. Ο πατέρας της, Γιάννης, ήταν και είναι, σύμφωνα με μαρτυρίες, ένας άνδρας-υπόδειγμα οικογενειάρχη που δούλευε ασταμάτητα για τη «μικρή του πριγκίπισσα», ενώ η μητέρα της, Φωτεινή, μια γυναίκα που έχει εργαστεί πολύ σκληρά στη ζωή της με μοναδικό σκοπό το καλύτερο αύριο των παιδιών της.
Μέσα στον σχεδιασμό ενός καλύτερου αύριο για τη μονάκριβη κόρη της, η Φωτεινή Καπόγλου-Τσιλιμπίου αποφασίζει ότι οφείλει να της προσφέρει τα καλύτερα εφόδια, με τις ξένες γλώσσες, το μπαλέτο και το modeling να μπαίνουν πολύ σύντομα στη ζωή της μικρής Αναστασίας, η οποία παρά το φορτωμένο της πρόγραμμα δεν παραπονιέται στιγμή. Αντιθέτως, μοιάζει να χαίρεται ολοένα περισσότερο αυτό το αλισβερίσι με τον κόσμο του θεάματος, στον οποίο βαθιά μέσα της γνωρίζει καλά πως κάποια στιγμή θα είναι δικαιωματικά η απόλυτη πρωταγωνίστρια…
Το παιδί-θαύμα στη μικρή οθόνη και τη μεγάλη σκηνή
Πράγματι. Η δικαίωση για την Αναστασία φτάνει νωρίς, μόλις στα οκτώ της χρόνια. Την εποχή όπου οι φίλες της παίζουν ακόμη με τις κούκλες, εκείνη καλείται από τη φιλόδοξη τηλεοπτική σειρά του ALPHA «Για την καρδιά ενός αγγέλου», σε σενάριο Αντας Γκουρμπαλή, να υποδυθεί την κόρη της Ναταλίας Δραγούμη.
Η επιτυχία, μονόδρομος τόσο για την εν λόγω τηλεοπτική σειρά που κρατά δύο συνεχόμενες σεζόν όσο και για την Αναστασία, η οποία κερδίζει χρήματα, αναγνωρισιμότητα και ένα διαβατήριο με χρυσή σφραγίδα στον χώρο του θεάματος. Δύο χρόνια αργότερα, στην ΣΤ’ Δημοτικού, το κοριτσάκι με τη μελαγχολική ματιά ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου «Αλφα» όπου κρατά εναλλάξ με την κατά ένα έτος μεγαλύτερή της Δήμητρα Δουμένη τον ρόλο της Ελεν Κέλερ στην παράσταση «Το θαύμα της Αννυ Σάλιβαν»: «Προσπαθώ και τα καταφέρνω. Ηταν όνειρό μου να κάνω θέατρο. Για μένα το θέατρο είναι διασκέδαση. Μ’ αρέσει να κάνω σκηνές, να παίζω. Πάνω απ’ όλα θέλω να γίνω ηθοποιός», θα πει τότε σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις της.
Η απόλυτη αναγνωρισιμότητα, ωστόσο, χτυπά την παιδική πόρτα της Αναστασίας λίγο αργότερα, όταν καλείται να υποδυθεί τη Μαρία Πετράκη, την ηρωίδα του βιβλίου της Βικτόρια Χίσλοπ «Το Νησί», στην ομώνυμη τηλεοπτική μεταφορά του. Εκεί, υποδύεται το χτυπημένο από τη μοίρα κοριτσάκι, το πεπρωμένο του οποίου επιφυλάσσει πόνο, δοκιμασίες, αλλά και τη δικαίωση μέσα από τον ερχομό μιας αληθινής αγάπης.
Η Αναστασία είναι εξαιρετική. Το θλιμμένο της βλέμμα γίνεται ένα με το ζοφερό τοπίο της σειράς, μετατρέποντας το υποκριτικό της χάρισμα σε αληθινό ταλέντο. Ενα ταλέντο ικανό να την οδηγήσει με ιλιγγιώδη σχεδόν ταχύτητα στο μονοπάτι της απόλυτης αναγνωρισιμότητας και στη λεωφόρο μιας διεθνούς καριέρας
Ανάμεσα σε πρόβες, σκηνές, φώτα, λάμψη και χειροκροτήματα η Αναστασία δεν παύει να είναι και μαθήτρια, η οποία προσπαθεί για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα παρά τον ελάχιστο χρόνο που έχει στη διάθεσή της. Το περασμένο καλοκαίρι δίνει Πανελλαδικές Εξετάσεις με στόχο να εισαχθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Θεσσαλονίκης. Δεν τα καταφέρνει.
Ωστόσο, παρότι το όνειρό της φαίνεται να θολώνει, πίσω από την άκαρπη προσπάθεια της εισαγωγής της στην εν λόγω πανεπιστημιακή σχολή κρύβεται για εκείνη μια μεγάλη, ασύλληπτη ακόμη και για πολλούς καταξιωμένους ηθοποιούς, επιτυχία.
Η Αναστασία κατακτά (και) την Πόλη
Η πρόταση της κορυφαίας τουρκικής εταιρείας παραγωγής TIMS να ενσαρκώσει την Ελληνίδα σουλτάνα Κιοσέμ στη νέα υπερπαραγωγή της τουρκικής τηλεόρασης με τον τίτλο «Kosem Sultan» τη στιγμή που μεγάλα ονόματα του τουρκικού θεάματος πιάνονται «φερετζέ με φερετζέ» προκειμένου να πάρουν τον ρόλο, μοιάζει περισσότερο με παραμύθι της Χαλιμάς παρά με αλήθεια.
Μια αλήθεια που κάνει τη 17χρονη σήμερα Αναστασία να πει το μεγάλο «evet» (ναι) υπογράφοντας τη σημαντικότερη μέχρι σήμερα δουλειά της ζωής της. Μέσα σε χρόνο dt μετακομίζει στη γείτονα, μαθαίνει τουρκικά ενώ καταφέρνει να μπει τόσο πειστικά στο πετσί του ρόλου της ώστε κάνει ολόκληρη την Τουρκία να μιλά για την «πανέμορφη Ελληνίδα που μοιάζει με άγγελο».
Η Αναστασία εμφανίζεται στα πρώτα εννέα επεισόδια της δημοφιλούς σειράς, που ήδη σπάει ρεκόρ τηλεθέασης και ταμεία, ενώ στη συνέχεια τη σκυτάλη του ίδιου ρόλου θα λάβει η διάσημη Τουρκάλα ηθοποιός Μπερέν Σαάτ, γνωστή και ως Φατμαγκιούλ από τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ομώνυμη σειρά.
Η ιστορία της Κιοσέμ, ή αλλιώς της Ελληνίδας σουλτάνας που κυβέρνησε την Οθωμανική Αυτοκρατορία, ξεκινά το 1590 με τη γέννησή της στην όμορφη Χίο.
Σε ηλικία 15 ετών η όμορφη Αναστασία, κόρη Ελληνα παπά, καταλήγει στο χαρέμι του σουλτάνου Αχμέτ Α’, ο οποίος την ερωτεύεται παράφορα. Οταν εξισλαμίστηκε, πήρε το όνομα Κιοσέμ, ενώ με την εξυπνάδα και τη φιλοδοξία της κατάφερε να συγκεντρώσει, ως άλλη Χιουρέμ, πραγματική πολιτική εξουσία στα χέρια της. Παρότι υπήρξε αυταρχική και ραδιούργα, οι ιστορικοί της εποχής τη χαρακτήριζαν εξαιρετικά γενναιόδωρη και φιλάνθρωπη.
Η Κιοσέμ πάντρευε φτωχές, ορφανές κοπέλες, πλήρωνε τα χαράτσια Ελλήνων φυλακισμένων, απελευθέρωνε τους σκλάβους της μετά από τρία χρόνια υπηρεσίας, επισκεπτόταν νοσοκομεία και συζητούσε με τους ετοιμοθάνατους. Με δικά της χρήματα έχτισε ένα μεγάλο υδραγωγείο στο Κάιρο και συνέβαλε στην κατασκευή του Μπλε Τζαμιού, που θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της ισλαμικής αρχιτεκτονικής. Μετά τον θάνατό της, σε ηλικία 61 ετών, τάφηκε στο μαυσωλείο του συζύγου της, στο Σουλτάν Αχμέτ Τζαμί (Μπλε Τζαμί), ενώ ο λαός της Κωνσταντινούπολης κράτησε τριήμερο πένθος. Οπως όλα δείχνουν, αυτή είναι η δεύτερη φορά που μία Αναστασία κατακτά τους Τούρκους. Με το ταλέντο της, την ομορφιά της, το αγγελικό της πρόσωπο και εκείνο το θλιμμένο βλέμμα που την έχρισε από παιδί πρωταγωνίστρια στον χώρο του θεάματος. Αυτόν που γνωρίζει τα πάντα εκτός από σύνορα…
protothema.gr