Τους 30 μήνες ή αν θέλετε τα 2,5 χρόνια έφτασε η καθυστέρηση στα έργα στο εργοτάξιο για το σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ, τον 5ο από τους συνολικά 6 σταθμούς της επέκτασης της Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.
Αυτό προκύπτει από έγγραφη απάντηση του Υπουργείου Υποδομών σε σχετική ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων όπου φαίνεται ότι οι λόγοι της καθυστέρησης αυτής ήταν η μετατόπιση του σταθμού λόγω του υφιστάμενου αποχετευτικού αγωγού, οι καθυστερήσεις στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω μη έγκαιρης έγκρισης των μελετών από τους ΟΚΩ, η 5μηνη διακοπή εργασιών από τον ανάδοχο το 2015 (Ιούνιο με Οκτώβριο) για μη απόδοση ΦΠΑ, ελλειπείς υποβολές μελετών από τον ανάδοχο και η πρόσφατη εύρεση υπολειμμάτων πυρομαχικών από τον Β` Παγκόσμιο Πόλεμο.
Αντίστοιχα 21 μήνες έχει καθυστερήσει η κατασκευή του Σταθμού ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ που όμως πλέον τρέχει κανονικά και 20 μήνες η καθυστέρηση στη διάνοιξη της σήραγγας που επίσης έχει αντιμετωπιστεί καθώς μέχρι το τέλος του έτους η σήραγγα αναμένεται να έχει διανοιχθεί πλήρως.
Πάντως, όπως αναφέρει η απαντητική επιστολή του Υπ.ΥΠΟΜΕ “καταβάλλεται προσπάθεια να ολοκληρωθούν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019 οι τρεις πρώτοι σταθμοί (ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ) οι οποίοι βρίσκονται σε περισσότερο προχωρημένο στάδιο διότι εκτελούνται εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και Η/Μ εγκαταστάσεων ώστε σε αυτή την περίπτωση το έργο θα δοθεί σε μερική λειτουργία μέχρι τη Νίκαια”.
Από αυτό τον μήνα αναμένουμε και την εκκίνηση των έργων εκσκαφής του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ με την Αττικό Μετρό να ζητά από την ανάδοχο κοινοπραξία άμεση επίσπευση των έργων για να μην υπάρξει περαιτέρω καθυστέρηση. Είναι άλλωστε γεγονός ότι κανείς δεν ξέρει πότε θα παραδοθεί το τμήμα Νίκαια-Δημοτικό Θέατρο, αν προηγουμένως δεν έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού του σταθμού.
Σε αυτό δεν είναι τυχαίο, ότι σε καμία δημόσια τοποθέτηση, δεν δίνεται χρονικός ορίζοντας λειτουργίας του τμήματος Νίκαια-Δημοτικό Θέατρο, αλλά δίνεται μία αφηρημένη χρονικά ερμηνεία που δεν καθορίζεται.
Δεν είναι πάντως κρυφό ότι στην Αττικό Μετρό περιμένουν από την ανάδοχο κοινοπραξία μεγαλύτερη κινητικότητα μιας και δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις της, εξαιρουμένης της πορείας του Μετροπόντικά που απέχει πλέον 1.100 μέτρα από την έξοδο.
Αν ο στόχος του 2019 πιαστεί και λειτουργήσουν οι 3 πρώτοι σταθμοί, ίσως να μάθουμε με ακρίβεια αν το 2021 είναι τελικά η χρονιά λειτουργίας και του δεύτερου τμήματος ή θα πάμε ακόμα πιο πίσω κλείνοντας ταυτόχρονα 10 χρόνια έργων (τα έργα ξεκίνησαν Μάρτιο του 2012).
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com