Μιλήσαμε με τον Εμπορικό Σύλλογο Καλλιθέας για τα προβλήματα αλλά και τις προτάσεις για την αναθέρμανση της αγοράς της πόλης μας
Πριν από δυο χρόνια μια ομάδα Καλλιθεατών επιχειρηματιών, με διάθεση και εμπειρία, αποφάσισε να ιδρύσει τον Εμπορικό Σύλλογο Καλλιθέας (ΕΣΚ). Βρεθήκαμε στα γραφεία του συλλόγου (Ελ. Βενιζέλου 104) και συνομιλήσαμε με τον Πρόεδρο Βαγιανό Ανδρέα και τον Αντιπρόεδρο Αναστόπουλο Ανδρέα, και οι δυο γνωστοί στον εμπορικό κόσμο της πόλης. Ο Πρόεδρος προέρχεται από οικογένεια με διαδρομή τουλάχιστον 50 ετών στον εμπορικό χώρο της Καλλιθέας, ενώ ο ίδιος είναι ιδιοκτήτης του γνωστού καφέ Papagallino. Ο δε Αντιπρόεδρος είναι ιδιοκτήτης του καταστήματος ΓΕΡΜΑΝΟΣ στην Καλλιθέα Η συζήτηση περιστράφηκε τόσο για την δημιουργία του Συλλόγου, όσο και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εν μέσω κρίσης οι επαγγελματίες, αλλά και για τα μελλοντικά τους σχέδια.
ΝΟΤΙΟΣ ΧΤΥΠΟΣ: Αλήθεια πως προέκυψε η ιδέα ίδρυσης του Εμπορικού Συλλόγου Καλλιθέας;
ΑΝΔ. ΒΑΓΙΑΝΟΣ: Όλα ξεκίνησαν από την ιδέα μιας μικρής ομάδας με όρεξη να προσφέρει στον επιχειρηματικό κόσμο της πόλης, να ενεργοποιήσει την παραγωγική κοινωνία, προσφέροντας ενημέρωση και λύσεις στα προβλήματά της. Λόγω απουσίας ανάλογου φορέα στην πόλη μας, αποφασίσαμε να δράσουμε, έχοντας κατά νου και τις δράσεις εμπορικών συλλόγων σε άλλους δήμους. Με αυτήν ακριβώς την διάθεση δημιουργήθηκε ο Εμπορικός σύλλογος Καλλιθέας. Στα δύο χρόνια λειτουργίας μας πραγματοποιήσαμε εκδηλώσεις με θέματα που απασχολούν τους επιχειρηματίες και ετοιμαζόμαστε για τα καλύτερα που έρχονται. Επιδίωξή μας είναι να κάνουμε άνοιγμα σε όλους τους εμπόρους και επιχειρηματίες της πόλης. Χρειαζόμαστε νέους ανθρώπους με διάθεση προσφοράς που θα μας δώσουν ώθηση.
ΝΟΤΙΟΣ ΧΤΥΠΟΣ: Ποιες ήταν οι πρώτες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στο εγχείρημά σας;
ΑΝΔ. ΒΑΓΙΑΝΟΣ: Το πιο δύσκολο σημείο για την δημιουργία του Συλλόγου ήταν οι νομικές διαδικασίες που έπρεπε να ολοκληρωθούν. Βρήκαμε τον κατάλληλο χώρο που στεγάζει το γραφείο μας στην Ελ. Βενιζέλου 104. Όταν ζητάς την προσφορά του εμπορικού κόσμου σου λένε «γιατί τι κάνετε; Κάντε κάτι και ελάτε να σας βοηθήσω μας απαντούν»! Όμως αυτό το εγχείρημα είναι πολύ δύσκολο και δεν το αντιλαμβάνεται ο κόσμος εύκολα, υπάρχει μια καχυποψία ότι κάτι κρύβεται από πίσω από το εγχείρημα. Εμείς πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο που ουσιαστικά τον αφαιρούμε από την επαγγελματική μας δραστηριότητα και από την οικογενειακή μας ζωή.
ΑΝΔ. ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Να προσθέσω ότι ο σύλλογος δεν έχει καμία κομματική ταυτότητα και έχει την υποστήριξη όλων των δημοτικών παρατάξεων της πόλης μας.
ΝΟΤΙΟΣ ΧΤΥΠΟΣ: Ποιοι είναι οι στόχοι σας από εδώ και πέρα;
ΑΝΔ. ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Το πρώτο μας μέλημα είναι η εξωστρέφεια έτσι ώστε να προσεγγίσουμε περισσότερους εμπόρους και επιχειρηματίες, να λειτουργήσει κανονικά το γραφείο μας το οποίο θα λειτουργεί συγκεκριμένες ώρες την ημέρας με γραμματειακή υποστήριξη.
ΑΝΔ. ΒΑΓΙΑΝΟΣ: Να προσθέσω ότι στο ΔΣ δεν υπάρχει καν πλειοψηφία που να ανήκει σε συγκεκριμένο πολιτικό φορέα, ούτε στην διοίκηση του Δήμου και δεν υπάρχει καμία κομματική γραμμή. Κάναμε ένα άνοιγμα τώρα, που είναι βαθιά η οικονομική κρίση, προς όλα τα κόμματα με συζητήσεις που αφορούν θέματα του ενδιαφέροντός μας. Και συνεχίζουμε με συζητήσεις με όλους τους κομματικούς φορείς για να ακούσουμε τις απόψεις τους.
ΑΝΔ. ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Οι εκδηλώσεις- συζητήσεις έχουν να κάνουν με το πώς βιώνουν οι καταστηματάρχες και έμποροι της πόλης μας την κρίση. Έχουμε ήδη προγραμματίσει δυο εκδηλώσεις- συζητήσεις για τον Ιανουάριο. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον το νέο κανονισμό για τα καταστήματα από την “επιτροπή ποιότητας ζωής” του Δήμου.
Ετοιμάζουμε σελίδα στο διαδίκτυο καθώς και σελίδα στο facebook.
Ουσιαστικά επιχειρούμε άνοιγμα στα social media για να μπορούμε να διαφημίσουμε τα καταστήματα και τις επιχειρήσεις της πόλης μας. Πιστεύω ότι σε θέματα διαδικτυακής προβολής σε μια εποχή που η τεχνολογία τρέχει με ιλιγγιώδης ρυθμούς η διαφήμιση και το marketing είναι σημαντικοί παράγοντες για μια επιχείρηση.
Θα προσπαθήσουμε να διοργανώσουμε σεμινάρια σχετικά με την στοχευμένη διαφήμιση, που ουσιαστικά σήμερα είναι το Α και το Ω επιδιώκοντας την αύξηση των πωλήσεων. Θα συνεργαστούμε με συμβούλους που θα μας βοηθήσουν σε αυτή την προσπάθεια. Επιδιώκουμε να βοηθήσουμε τους επαγγελματίες, με προγράμματα που τρέχουν, όπως ΕΣΠΑ, και να τους ενημερώνουμε άμεσα.
Έχουμε κάνει πιστεύω μια καλή προσπάθεια και θέλουμε για την συνέχεια μαζί μας όλους τους επιχειρηματίες της πόλης μας που μπορούν να προσφέρουν και θα μας βοηθήσουν για να βάλουμε ένα ακόμη λιθαράκι στην προσπάθεια που κάνουμε.
Πρέπει να σταματήσουμε την αφαίμαξη των καταναλωτών από τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και να τους κρατήσουμε στην αγορά της Καλλιθέας, σε μια αγορά που σημειωτέων είναι από τις πιο παλιές και τις πιο δυνατές της Αθήνας.
ΝΟΤΙΟΣ ΧΤΥΠΟΣ: Τι στοιχεία και τι αίσθηση έχετε για την κατάσταση στην αγορά της Καλλιθέας;
ΑΝΔ. ΒΑΓΙΑΝΟΣ: Αυτές τις γιορτινές μέρες βγάλαμε το συμπέρασμα (μέσα από διάφορες συζητήσεις που είχαμε και με τον κόσμο) ότι σε περιοχές που υπήρχαν εκδηλώσεις και δραστηριότητες οι κάτοικοί τους δεν πήγαν στα Mall. Παραδείγματα η γειτονική μας Ν. Σμύρνη καθώς και Γλυφάδα που στήθηκαν καρουζέλ και παγοδρόμια. Οι κάτοικοι των συγκεκριμένων περιοχών πήγαν τα παιδιά τους να διασκεδάσουν και παράλληλα έκαναν τα ψώνια τους. Οι εκδηλώσεις λειτούργησαν ουσιαστικά σαν «κράχτες». Τέτοιου είδους εκδηλώσεις με την βοήθεια και την αρωγή του Δήμου είναι σίγουρο ότι θα “κρατήσει” το καταναλωτικό κοινό στα μαγαζιά της πόλη μας. Φυσικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια θεωρώ ότι έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια από την διοίκηση του Δήμου, έχει στηθεί το χωριό του Αγ. Βασίλη, όμως σε μια τόσο “απλωμένη αγορά” χρειάζονται περισσότερες εκδηλώσεις. Στόχος μας είναι σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές να τις διοργανώσουμε.
ΑΝΔ. ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Πιστεύω ότι η κρίση μας έχει επηρεάσει όλους, πιο πολύ όμως έχουν επηρεαστεί καταστήματα που δεν είναι σε κεντρικά σημεία. Την τελευταία δεκαετία, μέσα στην κρίση, αναπτύχθηκαν και μεγαλούργησαν επιχειρήσεις, έχοντας παραδείγματα και στην πόλη μας. Η κρίση σίγουρα μας έχει επηρεάσει, αλλά για κάποιους έφερε και νέες ευκαιρίες. Όσοι την διαχειρίστηκαν σωστά, κατάφεραν να σταθούν μέσα σε αυτό το περιβάλλον. Να μην ξεχνάμε, κατά την περίοδο αυτής της κρίσης, αναπτύχθηκαν στην πόλη μας, μεγάλες επιχειρήσεις που ουσιαστικά την αναβαθμίζουν και φέρνουν κόσμο από όμορες περιοχές και όχι μόνο.
ΝΟΤΙΟΣ ΧΤΥΠΟΣ: Τα ενοίκια στην πόλη μας σε τι επίπεδο βρίσκονται;
ΑΝΔ. ΒΑΓΙΑΝΟΣ: Κρίνοντας με τα ενοίκια άλλων αγορών και έχοντας κάνει έρευνα αγοράς και σε άλλες περιοχές τα ενοίκια είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα. Άλλωστε είναι γνωστό στον εμπορικό κόσμο πως για να βρεις καλό μαγαζί πρέπει να πληρώσεις μεγαλύτερο τίμημα. Σε αυτό το σημείο θέλω να κάνω μια επισήμανση.
Συζητήσαμε με την “επιτροπή ποιότητας ζωής” του Δήμου, ώστε να υπάρχει καθοδήγηση σε επιχειρηματίες που θέλουν να ανοίξουν κατάστημα στον χώρο της εστίασης. Δεν αποκλείσαμε τα νέα καταστήματα, αλλά να υπάρχει προσανατολισμός, ενημέρωση και καθοδήγηση έτσι ώστε ο επιχειρηματίας να γνωρίζει πριν κάνει την επιλογή του.
Η ενδιαφέρουσα συζήτησή μας με τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Εμπορικού και Επαγγελματικού Συλλόγου Καλλιθέας έκλεισε με την ευχή Χρόνια Πολλά και πιο προσοδοφόρα.