Έρευνα για τα προβλήματα της αγοράς του Δήμου Καλλιθέας

Ο Δημοτικός Σύμβουλος Καλλιθέας Δημήτρης Κάρναβος παραχώρησε συνέντευξη τύπου τη Δευτέρα 19 Απριλίου στη Λασκαρίδειο Δημοτική Πινακοθήκη, με θέμα την παρουσίαση των αποτελεσμάτων έρευνας για τα προβλήματα της αγοράς του Δήμου Καλλιθέας. Τις απόψεις του κατέθεσε επίσης, ο Γ. Γραμματέας του ΕΒΕΑ Καλλιθέας κ. Πέτρος Σπυριούνης.
Πρόκειται για μία έρευνα γνώμης μικρομεσαίων επιχειρήσεων, η οποία πραγματοποιήθηκε, μετά από πρωτοβουλία του κ. Κάρναβου, με τη μέθοδο της προσωπικής συνέντευξης και καλύπτει γεωγραφικά την αγορά του Δήμου Καλλιθέας. Στην έρευνα, που διεξήχθη κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου του 2010, συμμετείχαν 265 επαγγελματίες και καταστηματάρχες που δραστηριοποιούνται στην πόλη της Καλλιθέας. Μέσα από τις απαντήσεις που έδωσαν, καταθέτουν όχι μόνο τις απόψεις και τις προσδοκίες τους για την πορεία της αγοράς της Καλλιθέας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε η αγορά να στηριχθεί αποτελεσματικά ώστε οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να καταστούν πραγματικός μοχλός ανάπτυξης για την Καλλιθέα.
Η ανταπόκριση που βρήκε η έρευνα μεταξύ των επιχειρηματιών που συμμετείχαν σ’ αυτή, αποτελεί τεκμήριο του ότι ο κόσμος της αγοράς της Καλλιθέας είναι έτοιμος να σταθεί δίπλα σε κάθε πρωτοβουλία που έχει στόχο την ουσιαστική στήριξη της αγοράς και αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη.

Ο κ. Κάρναβος στην τοποθέτησή του στάθηκε ιδιαίτερα στην απαισιοδοξία των επαγγελματιών της Καλλιθέας για τις προοπτικές της επιχείρησής τους, η οποία προκύπτει από τη διαρκή υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη. Παράλληλα επεσήμανε ότι η σχετική έρευνα αναδεικνύει ως κυριότερα προβλήματα της τοπικής αγοράς την έλλειψη χώρων στάθμευσης, την ελλιπή αστυνόμευση, το κυκλοφοριακό, το παρεμπόριο, την καθαριότητα κ.α. Τόνισε επίσης ότι ως σημαντικότερες προτάσεις για την τόνωση της αγοραστικής κίνησης προβάλλονται από τους επαγγελματίες η δημιουργία δημοτικού χώρου στάθμευσης, οι ενέργειες προβολής και διαφήμισης της αγοράς, η δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, η αντιμετώπιση του παρεμπορίου, οι πεζοδρομήσεις.
Ο εκπρόσωπος του εμπορικού κόσμου της πόλης, κ. Σπυριούνης εμφανίστηκε απαισιόδοξος για τον μέλλον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Καλλιθέας. Έκανε λόγο για έντονα σημάδια παρακμής της αγοράς, επιβεβαιώνοντας τα πορίσματα της έρευνας. Υπήρξε ιδιαίτερα καυστικός απέναντι στη Δημοτική Αρχή, καθώς, όπως υποστήριξε δεν βρήκαν την παραμικρή ανταπόκριση, όταν ζήτησαν τη συνδρομή του Δήμου στην προβολή της τοπικής αγοράς και εισέπραξαν μόνο αδιαφορία. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «η αγορά έχει αφεθεί στην τύχη της».

Οι κεντρικές επισημάνσεις που προκύπτουν από την έρευνα είναι οι εξής:
Η διαρκής υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στην Καλλιθέα λειτουργεί ιδιαίτερα επιβαρυντικά για την επιχειρηματικότητα στην αγορά της πόλης. Η συσσώρευση άλυτων προβλημάτων ετών σε συνδυασμό με την απουσία ενδιαφέροντος και πρωτοβουλιών από τους εμπλεκόμενους φορείς και την Πολιτεία οδηγούν την αγορά σε αδιέξοδα και απειλούν τις τοπικές επιχειρήσεις με μαρασμό. Το κλίμα απαισιοδοξίας που δημιουργείται μεταξύ του επιχειρηματικού κόσμου, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας, πλήττει καίρια τη ζωή και την ανάπτυξη της Καλλιθέας.
Η ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων της πόλης είναι επιβεβλημένη: ισχυρή τοπική αγορά σημαίνει ζωντανή Καλλιθέα. Με συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις μπορούμε να στηρίξουμε την αγορά της πόλης μας και να την καταστήσουμε και πάλι ελκυστική.

Η Παρουσίαση της Έρευνας

πηγη

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο