Οι ερωτήσεις των κατοίκων και των διερχόμενων οδηγών πέφτουν βροχή αλλά η απάντηση είναι μία. Όχι, δεν πρόκειται για εργασίες που αφορούν αγωγούς φυσικού αερίου ή το δίκτυο της ύδρευσης. Τα σκάμματα που βλέπουν όλοι στη διαδρομή –παράλληλα από τις γραμμές του Ηλεκτρικού- από το Γκάζι έως την Καλλιθέα αφορούν την προετοιμασία για τον λεγόμενο Μητροπολιτικό Ποδηλατικό Διάδρομο, το μήκος του οποίου από την Κηφισιά έως το Φαληρικό Όρμο θα φθάνει τα 27 χιλιόμετρα. Αυτή τη περίοδο τρέχουν οι εργολαβίες στο νότιο τμήμα της διαδρομής – από το Γκάζι έως κάτω το Φάληρο- με πιο εμφανή την πρόοδο στο σκέλος των Πετραλώνων και της Καλλιθέας.
Το νότιο τμήμα της διαδρομής –που είναι και το μικρότερο του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου- θα αρχίζει από το Γκάζι (οι εργασίες γίνονται στη περιοχή της Κορεατικής Αγοράς στο πάρκο απέναντι από τις εγκαταστάσεις της «Τεχνόπολις» και θα συνεχιστούν σύμφωνα με το πρόγραμμα κάτω από την γέφυρα του Πουλόπουλου για να συναντήσει την οδό Θεσσαλονίκης παράλληλα με τις γραμμές του Ηλεκτρικού.
Από τα Πετράλωνα φθάνουμε στο Ταύρο και την Καλλιθέα μέσω της γέφυρας πάνω από το σταθμό Ελευθέριος Βενιζέλος του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου. Από εκεί και μέσα από τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου της Καλλιθέας ο διάδρομος θα φθάνει μέχρι την Σιβιτανίδου και θα «κουμπώνει» με τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της παρόχθιας οδού του Ιλισού μέχρι το ύψος του νέου «Σκλαβενίτη» στην περιοχή που είναι γνωστή στους Καλλιθεάτες ως Ιζόλα. Απο κει ακολουθώντας την Ευριπίδου στις Τζιτζιφιές ο διάδρομος θα φθάνει στο πάρκο του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο παλιό Ιππόδρομο. Το από εκεί και πέρα και πιο συγκεκριμένα ο τρόπος της πρόσβασης στο παραλιακό μέτωπο είναι ένα από τα ανοικτά ζητήματα της όλης διαδρομής.
Το έργο λοιπόν είναι υπό εξέλιξη, άρα και στο σχετικό ρεπορτάζ δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει αυτήν την πορεία. Την περασμένη εβδομάδα βρεθήκαμε στα σκάμματα της Καλλιθέας με τον δήμαρχο Δημήτρη Κάρναβο και με εκπροσώπους της εργολαβίας. Οι τελευταίοι εκφράζουν την αισιοδοξία τους για την πρόοδο των εργασιών. Μάλιστα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζουν οι σχετικές εργασίες έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό σε πολλά χιλιόμετρα της διαδρομής και δεν θα αργήσει η στιγμή εκείνη που ο διάδρομος θα αποκτήσει τον δικό του αντιολισθιακο τάπητα corridor με βαθύ κόκκινο χρώμα.
H νότια διαδρομή του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου αφορά σχεδόν αποκλειστικά δύο δήμους, εκείνον της Αθήνας και εκείνον της Καλλιθέας. Οι δημοτικές αρχές και στους δύο ετοιμάζουν πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο προκειμένου να αξιοποιήσουν τον Ποδηλατόδρομο προς όφελος των δημοτών και των κατοίκων. Για παράδειγμα, ο Δήμος της Καλλιθέας επεξεργάζεται ένα σχέδιο για την δημιουργία τοπικών ποδηλατικών διαδρόμων στα όρια της δημοτικής επικράτειας. Όπως λέει ο κ. Κάρναβος «εκείνο που σκεφτόμαστε είναι να φτιάξουμε διαδρομές με σήμανση προκειμένου οι χρήστες να έχουν ασφάλεια στη μετακίνηση τους».
Ως γνωστόν το έργο είχαν εξαγγείλει τον περασμένο Σεπτέμβριο ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γ. Μανιάτης και ο δήμαρχος Αθηναίων κ.Γιώργος Καμίνης, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.
Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015. Η κατασκευή του ξεκίνησε όπως είχε υπολογισθεί με τον νότιο άξονα Γκάζι-Φάληρο μήκους 11 χιλιομέτρων, καθώς ήδη έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο και το κόστος θα φτάσει στα 2,2 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το έργο του βόρειου άξονα Γκάζι- Κηφισιά, μήκους 16,5 χιλιομέτρων και κόστους 9 εκατ. ευρώ, αυτό βρίσκεται σε σημαντικό βαθμό ωριμότητας, καθώς έχουν ολοκληρωθεί τόσο οι μελέτες όσο και η διαβούλευση με τους οκτώ δήμους που εμπλέκονται στα της διαδρομής από το Γκάζι στη Κηφισιά. Πάντως, ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γ.Καμίνης μιλώντας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για την εξαγγελία της κατασκευής του ποδηλατόδορμου είχε κάνει την εξής επισήμανση: «Δίνουμε μία σκληρή μάχη για την ανάκτηση του δημόσιου χώρου σε μια περίοδο που πληθαίνουν οι χρήστες ποδηλάτων και οι χρήστες εναλλακτικής μετακίνησης».