Ελάχιστοι είναι εκείνοι πλέον που δεν διατηρούν τουλάχιστον έναν λογαριασμό σε κάποιο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που πλέον τα χρησιμοποιούν ως μέσο εργασίας. Γι’ αυτό και θεωρείται πάρα πολύ σημαντική η εικόνα που εκπέμπει κάποιος σ’ αυτά, σημαντικό μέρος της οποίας είναι και η φωτογραφία προφίλ.
Η ερμηνεία αυτή της φωτογραφίας βρέθηκε στο επίκεντρο μελέτης από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια στη Φιλαδέλφεια, υπό τον Ντάνιελ Πρεότιουκ-Πιέτρο – ο οποίος τονίζει πως σημαντικό χαρακτηριστικό της εκτίμησης της προσωπικότητας κάποιου μέσω των social media είναι ότι δεν είναι παρεμβατική, δηλαδή ο ίδιος ο ερευνητής παρακολουθεί τη συμπεριφορά των ανθρώπων αντί να τους ρωτά για αυτήν.
Σύμφωνα με την έρευνας, όπως δημοσιεύτηκε στο New Scientist, οι ερευνητές ανέλυσαν 3.200 πρόσφατα tweets, ενώ 434 από ένα σύνολο 66.000 χρηστών του Twitter πέρασαν ένα παραδοσιακό ψυχολογικό τεστ. Οι χρήστες βαθμολογήθηκαν στα «Big Five» χαρακτηριστικά προσωπικότητας: εξωστρέφεια, δεκτικότητα, διαφάνεια (πόσο «ανοιχτός» είναι κάποιος), συνειδητότητα και νευρωτισμός.
Τα συμπεράσματα που αναπτύχθηκαν με βάση την ανάλυση των αποτελεσμάτων είναι τα εξής:
Οι άνθρωποι με υψηλή αυτοπεποίθηση τείνουν να εμφανίζονται στις φωτογραφίες προφίλ μόνοι τους αντί με παρέα/ ως μέλη ομάδας, και να εκφράζουν θετικά συναισθήματα στις εικόνες τους.
Εκείνοι που είχαν πολύ υψηλά σκορ στη «διαφάνεια», προτιμούν καλλιτεχνικού χαρακτήρα φωτογραφίες.
Οι νευρωτικοί τείνουν να μη δείχνουν γενικά το πρόσωπό τους.
Σύμφωνα με τον Πρεότιουκ- Πιέτρο, αυτές είναι εικόνες που οι άνθρωποι θεωρούν αντιπροσωπευτικές της διαδικτυακής προσωπικότητάς τους.
Πηγή
Tromaktiko