Tο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, διοργάνωσε την έκθεση “Γιάννης Μόραλης – Χρήστος Καπράλος. Μία φιλία ζωής και τέχνης”, η οποία φιλοξενείται στον χώρο του Φάρου στο ΚΠΙΣΝ.
Η έκθεση πραγματοποιείται με αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), στο πλαίσιο των ανοιχτών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται καθημερινά στο ΚΠΙΣΝ.
Τα εγκαίνια έγιναν το βράδυ της Τετάρτης με μεγάλη προσέλευση κοινού, ενώ τα τίμησε με την παρουσία του ο πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος με τη σύζυγό του, τους οποίους υποδέχθηκε ο κ. Γιώργος Αγουρίδης μέλος του ΔΣ του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και νομικός σύμβουλος του Ιδρύματος.
Ο χαιρετισμός του Προκόπη Παυλόπουλου
«Γιάννης Μόραλης – Χρήστος Καπράλος»: «Βίοι Παράλληλοι» κατά τον Πλούταρχο και «Μακρινές φιλίες» κατά τον Αλέξη Μινωτή.
Οι δυό τους συνδέθηκαν με μια κοινή διαδρομή που άντεξε στο χρόνο: Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα, Παρίσι, ξανά Αθήνα μετά το 1939 και, τέλος, Αίγινα, η κοινή αγάπη του Γιάννη Μόραλη και του Χρήστου Καπράλου.
Ως την δεκαετία του ΄50 Μόραλης και Καπράλος ανέπτυξαν έναν εξαιρετικά γόνιμο διάλογο με τον κλασικισμό. Ύστερα, καθένας τους χαράζει τον προσωπικό του δρόμο μοντέρνας έκφρασης.
Θα ήταν αυθαίρετο και ίσως άδικο ν’ απομονώσω κάποια από τα έργα των «Διόσκουρων» της σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης.
Ας μου επιτραπεί να μνημονεύσω μόνον ένα για καθένα τους εξαιτίας της ιδιαίτερης εμβληματικότητάς τους, δοθέντος ότι τα έργα τους αυτά «διαλέγονται» πραγματικά με την ιστορία της Τέχνης, και όχι μόνο: Τα «Επιτύμβια» του Γιάννη Μόραλη και το «Μνημείο της Πίνδου» του Χρήστου Καπράλου, που κοσμεί πια το Περιστύλιο της Βουλής των Ελλήνων.
Χαίρομαι ιδιαίτερα διότι αυτή η Έκθεση, που γίνεται μάλιστα στο «βαρύτιμο κόσμημα» του σύγχρονου Πολιτισμού μας, το Κέντρο Πολιτισμού του «Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος», σμιλεύει το μεταθανάτιο αέτωμα της ιδανικής συμπόρευσης του Γιάννη Μόραλη και του Χρήστου Καπράλου στη μεγάλη λεωφόρο της Τέχνης».