Χιλιάδες ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς η διοίκηση του Ταμείου προχωρά σε σημαντικές αλλαγές που αφορούν στις καθημερινές συναλλαγές.
Συγκεκριμένα, με το έγγραφο Σ70/37/4.7.2016 που είχε γνωστοποιηθεί στις υπηρεσίες επισημαίνεται ότι εν όψει της μετάβασης στο ενιαίο σύστημα λειτουργίας του Ε.Φ.Κ.Α. η Διοίκηση επανεξετάζει το πλαίσιο εξυπηρέτησης των συναλλασσόμενων με τις υπηρεσίες πληρωμών συντάξεων και προετοιμάζει τη μετάβαση σε ένα σύστημα πληρωμής όλων των παροχών, τακτικών και έκτακτων, προκαταβολών κ.λπ., αποκλειστικά μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Ως πρώτος στόχος τέθηκε η εξάλειψη όλων των εκκρεμοτήτων που αφορούν:
α) την ορθή συμπλήρωση των ηλεκτρονικών ΔΑΝΣ και ΔΑΜ τα οποία επεστράφησαν ως ανεκτέλεστα,
β) την τακτοποίηση των ανεκτέλεστων ενταλμάτων πληρωμής,
γ) τον έλεγχο των περιπτώσεων που έχουν επιστραφεί από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. για το λόγο αυτό.
Με το νέο έγγραφο Σ70/66/18.11.16, ορίζεται ότι:
Μετά την παρέλευση του χρόνου που είχε οριστεί για την τακτοποίηση των ανωτέρω υποθέσεων, έχει αποφασιστεί να μην καταβάλλονται πλέον παροχές μέσω του υποκαταστήματος για αποφάσεις που εκδίδονται από 01/12/2016 και αφορούν τη χορήγηση:
i. Προσαύξησης σύνταξης λόγω απόλυτης αναπηρίας
ii. Προσαύξησης σύνταξης για σύζυγο και τέκνα
iii. Ποσών, λόγω αναθεώρησης/τροποποίησης απόφασης για οποιοδήποτε λόγο ή προσμέτρησης χρόνου ασφάλισης
iv. Επιδόματος αεροθεραπείας
v. Συμπληρώματος
vi. Επιστροφή κρατήσεων για τον κλάδο ασθένειας
vii. Επιστροφή φόρου
viii. Επιστροφή κρατήσεων που έγιναν σύμφωνα με εφαρμοστικές διατάξεις Μνημονίων
Αντίθετα, θα εξακολουθήσουν να καταβάλλονται παροχές μέσω του υποκαταστήματος για αποφάσεις που αφορούν τη χορήγηση κάθε άλλης παροχής.