Αγγίζει το 1,6 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα, μετά τις αυξήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, αλλά και την ‘‘κούρσα’’ στις διεθνείς τιμές του ‘‘μαύρου χρυσού’’. Αποτέλεσμα αυτού είναι η χώρα μας να βρίσκεται στην κορυφή των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις υψηλότερες τιμές στην αμόλυβδη βενζίνη. Μάλιστα, στα νησιά άγγιξε τα 2 ευρώ/λίτρο!
Σημαντικές όμως είναι και οι αυξήσεις στο πετρέλαιο κίνησης. Και μπορεί στον τομέα αυτό να μην είμαστε ‘‘πρωταθλητές’’, εντούτοις η αύξηση είναι ιδιαίτερα σημαντική και αναμένεται να επηρεάσει μία σειρά από βασικά καταναλωτικά προϊόντα, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τον ήδη βεβαρημένο οικογενειακό προϋπολογισμό. Φόβοι όμως υπάρχουν και στο υπουργείο Οικονομικών ότι ο στόχος για αύξηση των εσόδων από φόρους στα καύσιμα δεν θα επιτευχθεί εξαιτίας της μείωσης της κατανάλωσής.
Η αύξηση της φορολογίας, σε συνδυασμό με την άνοδο των πετρελαϊκών τιμών, εκτίναξε τις τιμές των καυσίμων.
Στα νησιά που επιβαρύνθηκαν και με την αύξηση του ΦΠΑ στο 24% η κούρσα ήταν ακόμη μεγαλύτερη, με την τιμή της βενζίνης στις Κυκλάδες να προσεγγίζει χθες σχεδόν τα 2 ευρώ το λίτρο.
Η τιμή της βενζίνης στα νησιά των Κυκλάδων κυμάνθηκε χθες μεταξύ 1,72 και 1,93 ευρώ το λίτρο και στα υπόλοιπα νησιά μεταξύ 1,65 και 1,70 ευρώ το λίτρο. Η μεγαλύτερη τιμή σημειώθηκε στην Αμοργό στο 1,93 ευρώ το λίτρο χθες το μεσημέρι. Στο 1,89 ευρώ το λίτρο διαμορφώθηκε η τιμή της βενζίνης στη Μήλο και στο 1,53 του πετρελαίου κίνησης. Στην Αττική η τιμή ‘‘τσίμπησε’’ από την πρώτη ημέρα αύξησης της φορολογίας 4 λεπτά το λίτρο και διαμορφώθηκε στο 1,56 ευρώ το λίτρο, από 1,52 ευρώ το λίτρο, και του πετρελαίου κίνησης 10 λεπτά το λίτρο και διαμορφώθηκε στο 1,28 ευρώ το λίτρο από 1,18 ευρώ το λίτρο.
Ταυτόχορνα η αυξημένη φορολογία λειτουργεί ως κίνητρο ενίσχυσης του λαθρεμπορίου, αφού αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, ενώ παράλληλα περιορίζει σημαντικά τη ζήτηση, με αποτέλεσμα να καθίσταται αμφίβολος ο βασικός στόχος αύξησης των δημοσίων εσόδων».