Τον πρώτο μήνα εγκρίθηκαν περισσότερες από τις μισές του συνόλου των αιτήσεων που αναμένεται να υποβληθούν μέχρι το τέλος του 2017. Αυτό απάντησε εγγράφως προς τη Βουλή η αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας Θ. Φωτίου, απατώντας σε ερώτηση σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν τις πρώτες ημέρες στην πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων του ΚΕΑ.
Η ίδια στην απάντηση της, σημειώνει ότι «τα τεχνικά προβλήματα που εμφανίστηκαν τις πρώτες μέρες της λειτουργίας του συστήματος ήταν, κατά παραδοχή των ειδικών, αναμενόμενα και συμβαίνουν σε όλες τις μεγάλες εφαρμογές, όσο και αν έχουν δοκιμαστεί, διότι η δοκιμή – όπως συνέβη με την πρώτη φάση της εφαρμογής του ΚΕΑ σε 30 Δήμους -δεν επιβαρύνει το σύστημα όσο οι πραγματικές συνθήκες και το πραγματικό πλήθος των χρηστών».
Η κα Φωτίου σημείωσε στο έγγραφο που έστειλε στη Βουλή ότι τα τεχνικά προβλήματα της λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΚΕΑ διορθώθηκαν την πρώτη εβδομάδα της εφαρμογής του προγράμματος και έκτοτε δεν έχει παρουσιαστεί καμία δυσλειτουργία.
Οι πολίτες που υποβάλλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά υποχρεούνται να επισκεφθούν τις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων μόνο στις, σχετικά λίγες, περιπτώσεις που στοιχεία τα οποία διαθέτουν τα συστήματα που είναι διασυνδεδεμένα με την πλατφόρμα του ΚΕΑ έχουν εντωμεταξύ αλλάξει (όπως π,χ. αριθμός παιδιών).
Για τη μείωση του διοικητικού βάρους των ΚΕΠ, πέραν της εφαρμοζόμενης διαδικασίας προσέλευσης πολιτών σε διαφορετικές μέρες ανάλογα με τον ΑΜΚΑ τους, η υπ’αρ.Γ.Δ.5οικ.2961-10/24.1.2017 ΚΥΑ (ΦΕΚ 128 τ.Β’) προβλέπει ότι τα ΚΕΠ δεν διεκπεραιώνουν αιτήσεις για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών. Οι Υπηρεσίες Πρόνοιας των Δήμων, σύμφωνα με την ανωτέρω ΚΥΑ, είναι οι μόνες αρμόδιες για την υποδοχή, επεξεργασία και καταχώρηση αιτήσεων για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών, όπως σε περιπτώσεις αλλαγής κατοικίας, μεταβολής της σύνθεσης του νοικοκυριού, καθώς και της οικονομικής κατάστασής του.
aftodioikisi.gr